سئو-طراحی سایت

سئو-طراحی سایت

سئو-طراحی سایت

سئو-طراحی سایت

روانشناسی رنگ ها در طراحی سایت

 می دانیم که هر رنگی بر انسان تاثیر خاصی دارد و هر کدام از آن ها حس و حال متفاوتی به انسان اتقال می دهد، ما باید در هنگام انتخاب رنگ مناسب  به این موضوع توجه کنیم. ما می خواهیم از این علم در طراحی سایت را بهره مند شویم زیرا که در طراحی سایت هدف نهایی و اصلی معرفی و فروش محصولات و خدمات است اما ما با مشتریانمان رو در رو نیستیم و نمی توانیم از بسیاری از تکنیک های بازاریابی استفاده کنیم به همین علت روانشناسی رنگ ها در طراحی سایت بسیار تاثیرگذار است.

بررسی برخی از شرکت های بنام از نظر روانشناسی رنگ

سایت برند ورزشی puma و سایت کوکاکولا از رنگ قرمز برای طراحی سایت خود استفاده کرده اند چرا که دیدن رنگ قرمز موجب افزایش ضربان قلب شده و احساس نشاط و هیجان به کاربر منتقل می کند.

 

اغلب شرکت های تولید ماشین مانند بنز و مازراتی از رنگ نقره ای و طوسی استفاده می کنند که به کاربر احساس پیشرفت و تکنولوژی پیشرفته، خلاقیت و جدیت را انتقال می دهد.

شرکت apple از رنگ سفید استفاده می کند که حس تازگی و سادگی را به بیننده انتقال می دهد استفاده از رنگ مشکی و طوسی بر جذابیت آن افزوده است.

استفاده از رنگ های سرد نشان دهنده حرفه ای بودن و جدی بودن برند تجارتی است مانند سایت شرکت HTC که از رنگ های سبز طوسی مشکی و نوعی آبی و سفید متشکل شده است.

اگر بدون در نظر گرفتن اصول جهانی روانشناسی رنگها و بر اساس محیط ترکیب رنگ سایت را انتخاب کنید ابتدا باید مشتریان خود را به خوبی بشناسید اما اگر در عرضه جهانی فعالیت دارید بهتر است به اصول جهانی بسیار توجه کنید برای مثال رنگ قرمز برای  مردم روسیه نماد کمونیست است و به آن رنگ حساس بی اعتمادی می کنند و رنگ زرد بیانگر احساس ناراحتی در سوئد، حسودی در فرانسهو تنفر در ایران است. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.