سئو-طراحی سایت

سئو-طراحی سایت

سئو-طراحی سایت

سئو-طراحی سایت

بک لینک چیست و در بهینه سازی سایت چقدر مهم است؟

امروزه بحث بک لینک به دنبال سئو از مهمترین دغدغه ها در دنیای اینترنت به حساب می آید.در این مقاله می خواهیم بگوییم بک لینک چیست و در بهینه سازی سایت چقدر مهم است . در ابتدا به تعریف بک لینک می پردازیم بک لینک به پیوندهای گفته میشود که از سایتهای دیگر به سایت شما داده میشود ، زمانی که از سایت خود به سایت دیگر پیوند میدهید، سایت مقابل از سایت شما بک لینک دریافت کرده است.

بک لینک چیست و در بهینه سازی سایت چقدر مهم است

گوگل به بک لینک ها بر اساس میزان محبوبیت و تعداد اهمیت می دهد هر گونه لینک به صفحات شما در سایت‌ها و صفحات دیگر که توسط موتور‌های جستجو پیدا شود بک لینک است.سایت هایی که بک لینک طبیعی ،زیاد دارند و همچنین محتوای جدید و منظم قرار می دهند رتبه خوبی دارند.

توجه داشته باشید که بک لینک را نمی توان از سایتهای با پیج رنک بالا خرید زیرا گوگل و سایر موتورهای جستجو قدرتمند به راحتی سایتهایی که جهت کسب رتبه بهتر در جستجو اقدام به خرید لینک میکنند را شناسایی نموده و از رتبه آنها میکاهد. البته شایان ذکر است اگر مایلید در یک سایت تبلیغات متنی بدهید، با Nofollow سازی لینک میتوانید دیگران نگران بوجود آمدن مشکلی برای سایت خود نباشید.

ایجاد مطالب جدید و مفید کاربران را  به قرار دادن لینک های شما در سایر وبلاگ ها و وب سایت ها می کند در این راستا می توانید از شبکه های اجتماعی برای بک لینک بیلدینگ سالم استفاده کنید. از مشخصه های لینک بد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

√ لینک شدن کلمه مهم کلیدی سایت: مثلا اگر سایت در مورد سئو هست، در همه جا به کلمه سئو لینک میشود، این لینک غیره طبیعی و بد اطلاق میگردد، زیرا کاربران معمولا چنین کاری نمیکنند مگر اینکه پولی دریافت کرده باشند.
√ لینک شدن سایت در تمام صفحات سایت: این هم یکی از مواردیست که باعث میشود بک لینک به بک لینک بد تبدیل شود، چون کمتر مدیر سایتی حاضر میشود لینک کسی را در تمام صفحات سایت خود قرار دهد مگر اینکه پولی دریافت کرده باشد.
√ لینک شدن صفحه اصلی سایت: اگر همه به صفحه اصلی شما لینک بدهند و به مطالب سایت شما لینک ندهند جای نگرانیست، زیرا این مورد هم باعث میشود بک لینک به بک لینک بد تبدیل شود.
√ لینک شدن سایت شما در سایت غیرمرتبط به موضوع سایت: معمولا کاربران در سایت خود لینکهایی را قرار میدهند که با موضوع وبلاگشان مرتبط باشد، اگر موضوع سایت شما در مورد بهینه سازی سایت باشد و در آن سایت اسب فروشی را لینک کنید، طبیعی ست که بک لینک بد است.
√ لینک شدن سایت در سایتهای کپی بردار و بی کیفیت: همانطور که سایتهایی بی کیفیت خودشان کیفیت چندانی ندارند، لینکهایی که از آنها به سایت شما ارسال میشود بد است و اگر آن سایتها اسپم باشند حتی باعث میشود در شرایطی به رتبه سایت شما آسیب برساند.
√ لینک شدن سایت به صورت مخفی: لینکها را قرار میدهند تا کاربران ببینند و از آن استفاده کنند، ولی زمانی که لینک  مخفی باشد و قابل نمایش نباشد، Backlink غیره طبیعی است.

تبادل لینک جهت ازیاد بک لینک اگر به صورت Nofollow نباشد، امکان بروز مشکل به احتمال قوی است ولی اگر طرفین لینکها را به صورت نوفالو تغییر بدهند مشکلی از این بابت برایتان پیش نخواهد آمد.در مقاله ی لینک های nofollow و dofollow می توانید با nofollow و dofollow آشنا شوید.
شایان ذکر است اگر در موارد فوق لینک شما Nofollow باشد، هیچ آسیبی رتبه سایت شما نخواهد دید.توجه داشته باشید که موتورهای جستجو به خوبی ارتباط میان وب سایت شما و کلمات کلیدی و عبارت کلیدی منتخب شما را تشخیص داده و از این طریق توسط لینک های با ارزش و مرتبط با رنکینگ بالایی که به شما پیوند می شوند،حمایت خواهید شد.

اشتباهات رایج در بهینه سازی وب سایت

مقالات زیادی در زمینه ی دلایل مهم بودن بهینه سازی سایت و همچنین روش های بهینه سازی سایت گفته شده است حال در اینجا می خواهیم تا شما را با اشتباهات رایج در بهینه سازی وب سایت آشنا کنیم.

اشتباهات رایج در بهینه سازی وب سایت

کلمات کلیدی:همانطور که قبلا گفته شد استفاده از کلمات کلیدی می تواند در بهینه سازی سایت تاثیر مثبتی بگذارد ولی عدم استفاده از keyword stuffing (اضافه کردن کلمات کلیدی بدون دلیل) و به صورت اسپم گونه را keyword stuffing میگویند . این کار باعث بالا رفتن چگالی کلمات کلیدی شما درون یک صفحه به صورت اسپم می شود و میتواند  باعث افت وب سایت شما شود این اشتباه زمانی رخ می دهد که تعداد تگ ها بیش از حد باشد.استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی می تواند نمونه ای از keyword stuffing باشد.

لینک ها:ایجاد لینک های مخفی و غیر معتبر می توان در سئو سایت تاثیر منفی داشته باشد به صورتی که کاربران به لینک ها دسترسی نخواند داشت.همچنین تجربه نشان داده که خرید و فروش لینک کاملا باعث پنالتی شدن سایت شما میشود.

محتوای تکراری:بارها گفته شده که سعی کنید در سایت خود از مطالب مفید و کاربردی استفاده کنید و حرفی تازه برای گفتن داشته باشید.استفاده از محتوای تکراری از مهمترین اشتباهات رایج در بهینه سازی وب سایت می باشد.

Page Cloakong:Page Cloakong تکنیکی است که محتوای نمایش داده شده با روبات موتورهای جستجو و کاربر با هم همخوانی ندارند به عبارتی چیزی که کاربر می بیند با موتورهای جستجو فرق دارد.این روش هم می تواند یکی دیگر از اشتباهات بهینه سازی سئو می باشد.

برگه‌های Doorway:این برگه ها همان صفحاتی هستند که وقتی یک عبارت را جست و جو میکنید و بر روی یک نتیجه کلیک میکنید ، صفحه ای باز میشود که نتیجه جست و جوی عبارت مورد نظر شما درون آن سایت را نمایش میدهد . این صفحات کاملا میتوانند وبسایت شما را به صفحات ۳۰ و شاید بیشتر انتقال دهند !.اگر از این صفحات استفاده میکنید ، همین الان خواندن این مطلب را کنار بگذارید و ابتدا آن صفحات را از بین ببرید .

نکات قبل از ایجاد شبکه های اجتماعی

ایجاد یک شبکه ی اجتماعی هیچگاه به تنهایی نمی تواند نیازهای شما را رفع کند و برای حل این مشکل بایستی از روش هایی استفاده کنیم که موجب شناخته شدن شما شود.در اینجا می خواهیم تا شما را با نکات قبل از ایجاد شبکه های اجتماعی آشنا کنیم.

نکات قبل از ایجاد شبکه های اجتماعی

تعیین هدف:از خود بپرسید که هدف شما از ایجاد شبکه اجتماعی چیست،آیا هدف کسب درآمد است یا صرفا جهت شناخته شدن و شهرت عضو شبکه های اجتماعی می شوید؟!ثبت این سوال ها می تواند به شما نشان دهد که مسیر شما درست بوده یا اشتباه است.

تعیین چشم انداز:لازم است پیش از ایجاد یک شبکه اجتماعی میزان بازدید و رتبه ی الکسا را تعیین کنید.متاسفانه اکثر افراد هنگام ایجاد شبکه اجتماعی به این موضوع دقت لازم را ندارند اما در واقع افقی که شما برای شبکه خود متصور هستید پیش زمینه برای ایجاد برنامه توسعه شبکه شما خواهد بود، بی شک هزینه مورد نیاز برای یک شبکه اجتماعی با چندین میلیون کاربر روزانه با شبکه ای با تنها چند صد کاربر در روز قابل قیاس نیست و الگوهای توسعه متفاوتی را می طلبد.

برنامه خود را بنویسید:دست به قلم شوید و هرچه را که از شبکه اجتماعی خود می خواهید روی کاغذ بنویسید.راه های جذب منابع مالی ، جامعه مخاطب ، روش های تبلیغ ، و جایگاهی که برای یک سال آینده شبکه خود متصور هستید را ریز به ریز مشخص کنید.هرچند که شاید در مسیر حرکت نیاز به تغییر برخی از اهداف داشته باشید لکن وجود برنامه و چشم انداز تضمین کننده رشد و حرکت شبکه ی شماست.

به فکر منابع مالی باشید!:شاید در روزهای اول راه اندازی یک شبکه اجتماعی هزینه های نگهداری آن زیاد نباشد ولی به زودی شما نیاز به استفاده سرور های با قدرت بیشتر نیاز دارید پس از همین حالا در فکر باشید.در فکر بودن به معنای تجاری سازی امکانات نیست ، گاهی با جذب تبلیغات ، گاهی با ارائه محصولات و ایجاد کسب و کارهای جانبی در کنار شبکه اجتماعی می توانید هزینه های خود را تامین کنید.

تعهد نامه و مانیفست فکر خود را مشخص و اعلام کنید:به عبارت ساده مشخص کنید تفکرات شما و شبکه ی اجتماعی شما بر چه نوع است چه رفتار هایی در شبکه اجتماعی شما مجاز و چه رفتارهایی غیر مجاز است اهمیت این موضوع زمانی مشخص می شود که شبکه شما از لحاظ کاربر رشد کند اگر از ابتدا پایه های شبکه را محکم نکرده باشید شبکه تبدیل به کاروانسرایی بی در و پیکر خواهد بود.

تفکرات کودکانه که همه ی افراد بیایند و هر رفتاری که خواستند انجام دهند را کنار بگذارید چه بخواهید چه نخواهید شبکه اجتماعی شما تجلی گاه تفکرات شماست پس از همان ابتدا گربه را بر در حجله بیاویزید تا در آینده درگیری های بین کاربران شما به حداقل برسد.

قوانین را مشخص کنید:خیلی ساده بگویم قوانین هر شبکه اجتماعی در نقش قانون اساسی آن عمل می کند.اگر قوانین شما ناقص باشد یا مدام مجبور به تغییر آن شوید هرج و مرج در تمام ارکان شبکه ی شما ایجاد خواهد شد پس قوانینی بنویسید که تا مدت ها نیاز به تغییر آن نداشته باشید.

البته این سخن به معنای ضرورت نداشتن اعمال تغییرات در بازه های زمانی نیست لکن قوانین هرچه کمتر تغییر کند کاربران بهتر می پذیرند.

تیم بسازید!:ایجاد تیم های نظارتی ، مالی ، محتوایی و… از بین بردن قدرت مدیریتی شما نیست بلکه بالعکس کمک کننده و همیار شما در رشد و توسعه شبکه ی شماست.پس قبل از ایجاد دست کم ۵ نفر فرد مطمئن جهت حضور در هسته ی اولیه تیم مدیریتی خود انتخاب کنید در آینده همراه با رشد شبکه افراد بیشتری را برای کمک گرفتن خواهید شناخت.

استفاده هاست رایگان ، هاست ارزان = یک شبکه ضعیف و سخیف!:هاست های رایگان و هاست های ارزان قیمت کاربرد خاصی دارند به همین علت برای یک شبکه اجتماعی که قصد رشد دارد مناسب نیستند، البته این سخن به معنی خوب بودن هر هاست گران قیمت نیست کیفیت سخت افزارهای سرور ، نحوه پشتیبانی و… را در نظر بگیرید البته در هنگام ایجاد یک هاست اشتراکی مناسب کافی است ولی در ادامه کار به مرور نیاز به تهیه VPS و سرور خواهید داشت.

SMO چیست؟

همانطور که می دانیم شبکه های اجتماعی یکی از موثرترین روش ها در بهینه سازی سایت و همچنینی اصول سئو می باشد و تقریبا همه ی افرادی که صاحب وب سایت هستند خواهان آنند که در بین موتورهای جستجویی نظیر گوگل و یاهو در لینک های اول قرار گیرند که برای رسیدن به این هدف از علم سئو استفاده می شود.

امروزه با توجه به گسترش روزافزون شبکه های اجتماعی علاوه بر سئو باید در یک پدیده دیگر یعنی همان بهینه سازی شبکه های اجتماعی یا به عبارتی SMO هم دانش لازم را به دست بیاوریم.

SMO چیست؟

به بهینه سازی شبکه های اجتماعی  SMO می گویند . واژه SMO مخفف عبارات Social Media Optimization است و شامل تکنیکهای انتشار مطالب در شبکه های اجتماعی می شود.به طور عام، بهینه سازی شبکه های اجتماعی یعنی بهینه سازی یک سایت و محتوای آن در حیطه اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی.که هدف آن مانند سئو افزایش ترافیک و مطرح شدن می باشد
با توجه به اهمیت روز افزون شبکه های اجتماعی، موتورهای جست و جو نیز به این شبکه ها توجه می کنند و اتفاقاتی که در شبکه هایی مثل فیسبوک و توییتر و گوگل پلاس رخ می دهد می تواند تاثیر مستقیم روی امتیاز یک سایت در صفحات نتایج موتورهای جست و جو یا همان SERP داشته باشد.به بیان دیگر هر چه سئو روی ترکیب فنی وبسایت ها تمرکز دارد، SMO بیشتر به کیفیت محتوا، اعتبار نویسنده و تجربه کاربران در ارتباط با محتوا و نویسنده می پردازد. مشخصا تمامی این ویژگی های SMO می تواند روی سئوی یک سایت تاثیر به سزایی داشته باشد.
هر چه وب به سمت اجتماعی تر شدن پیش می رود، سیگنال های اجتماعی نیز بهتر می توانند معین کنند که چه چیزهایی در وب ارزشمند هستند همچنین عملکرد یک سایت یا وبلاگ در شبکه های اجتماعی روی امتیازش در موتورهای جست و جو اثر می گذارد و هر چه یک سایت یا یک مطلب از یک وبلاگ بیشتر در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود، امتیاز بهتری از موتورهای جست و جو دریافت می کند.بنابراین اشتراگ گذاری می تواند تاثیر مثبتی داشته باشد اما باید توجه کرد که SMO را با اشتراک گذاری بی رویه اشتباه نباید گرفت.
در استراتژی تولید و انتشار رسانه اجتماعی شما باید به موارد زیر دقت کنید:
√ چه مواردی لازم است در تولید رسانه اجتماعی رعایت گردد تا انتشار آن توسط افراد افزایش پیدا کند؟
√ در چه زمانی باید آن را منتشر کرد؟
√ چه نکاتی در محتوای آن باید رعایت شود تا امکان تبدیل بیننده به بازدیدکننده سایت شما نرخ بیشتری داشته باشد؟
√ و ...

با توجه به مطالب ارائه شده باید به بهینه سازی شبکه های اجتماعی نیز توجه نمود زیرا به مرور زمان با افزایش استفاده از اینترنت و شبکه های اجتماعی روز به روز اهمیت این روش بازاریابی اینترنتی افزایش پیدا می کند.

دلایل مهم بودن بهینه سازی سایت

در این مقاله می خواهیم دلایل مهم بودن بهینه سازی سایت را بیان کنیم . با توجه به استفاده کاربران از نت ، مسئله ی ارتقا سطح اطلاعات وب مسترها در چگونگی ارتقا وب سایت در موتور جستجو گوگل اهمیت ویژه ای پیدا کرده است به همین دلیل در اینجا می خواهیم چند فاکتور مهم در بهینه سازی سایت را برایتان بیان کنیم.

دلایل مهم بودن بهینه سازی سایت

√ رنکینگ بالای سایت جهت قرار گرفتن در لینک های اولیه ی صفحات همیشه مشتریان زیادی را بوجو آورده است.
√ با توجه به آمار حدود 91 درصد کاربران ایترنت از موتورهای جستجو استفاده می کنند.
√ 87 درصد تمام بینندگان شما از یک صفحه یک وضعیت دارند.
√ حدود ۷۳ درصد معاملات آنلاین به وسیله موتورهای جستجو آغاز میشود.
√ نزدیک به 4.2 بیلیون از وب سایت با هم بر سر رقابت پول هستند، اما واقعیت این است که فقط کسرهای از یک درصد به صفحه اول می رسند.

امروزه علم سئو به وسیله سایت های فعال در تجارت الکترونیک و به تازگی در تمامی سایت ها حتی خدماتی به طرز گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد.
امروزه افرادی که می خواهند در عرصه ی وب پیشرفت کنند و بازاریابی خود را افزایش دهند باید صفحات وب را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنند زیرا رعایت این اصول کاربران را جذب سایت خواهد کرد.اگر شرکت شما نظر به ساخت یک وب سایت جدید و یا به روز کردن وب سایت قدیمی خود را دارد باید توجه داشته باشید که برای پیشرفت باید سئو را در الویت قرار دهید.
به خاطر داشته باشید که سئو شما را به مسابقه بزرگ می برد و شما را در بازار معرفی میکند.