سئو-طراحی سایت

سئو-طراحی سایت

سئو-طراحی سایت

سئو-طراحی سایت

آیا هر چه میزان بازدیدکننده از سایت بیشتر باشد گوگل رتبه ی بالاتری به سایت میدهد؟

همانطور که در مقالات پیشین شرکت طراحی سایت مبنا مطرح شده بازدیدکننده از سه طریق وارد سایت میشود:

  • موتورهای جستجوگر
  • آدرس مستقیم
  • لینک های موجود در سایت های دیگر

اکثر سایت ها 80% بازدید خود را از طریق سرچ و جستجو در موتور های جستجوگر بدست میآورند این بدان معنا نیست که آن سایت به علت بازدیدکننده زیاد سرچ و سئو خوبی دارد به این معناست که آن سایت ورودی جستجو و سرچ بالایی دارد و این دو کاملا با هم متفاوت هستند.

AdministratorfilesUploadFilesearch-engine-411105_640.jpg

البته ناگفته نماند سایت هایی هم وجود دارند که از دو روش دیگر بازدید کننده به دست می آورند اما به طور حتم تاثیر مستقیمی بر ورودی سرچ آن ها ندارد.

و دلیل منطقی دیگر این است که اگر ورودی سرچ و جستجوی سایتی با افزایش بازدید افزایش یابد باعث میشود یک حلقه بی انتها  ایجاد شود. به عنوان مثال اگر سایت X 1000 بازدید داشته باشد و این رقم باعث شود که 500 بازدید دیگر به آن اضافه شود و در روز بعد 1500 بازدید داشته باشد و 750 بازدید دیگر به آن اضافه شود و ....

با توجه به مثال بالا متوجه میشویم که این اتفاق منطقا قابل اجرا نخواهد بود و این حلقه تا بی نهایت و تا ابد ادامه خواهد داشت پس کاملا نشدنی است.

لطفا نظرات سازنده ی خود را با شرکت طراحی سایت مبنا در میان بگزارید.

چه کلمات کلیدی نیاز به سئو ندارند؟

زمانی که میخواهیم سایت را سئو کنیم در قدم نخست با شرکتی که طراحی سایت مان را انجام داده است در صورت داشتن خدمات سئو با آن ها تماس میگیریم سپس حوزه فعالیت خود را برای آن ها شرح داده و کلمات کلیدی خود را به آن ها میدهیم تا پروسه سئو سایت آغاز شود.

در هنگام انتخاب کلمات کلیدی برخی معیارها را مانند پر رقیب بودن و پر سرچ بودن کلمه را می سنجیم با این حال باز هم کلماتی وجود دارند که تکرو بوده و هیچ رقیبی ندارد در این صورت هرگاه آن کلمه جستجو شود سایت شما خود به خود  در صفحه نتایج نمایش داده میشود.

مثل این میماند شما در یک مسابقه ای شرکت کنید و در این مسابقه شما تنها شرکت کننده آن باشید. در هر صورت شما برنده هستید.

انتخاب چنین کلماتی قدری نیاز به دقت دارد، نباید به گونه ای باشد که آن کلمه اصلا در ماه جستجو نداشته باشد.

AdministratorfilesUploadFileScreen-Shot-2013-09-03-at-3.09.38-PM.png

پاپ آپ چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟

کد پاپ آپ باعث ایجاد پنجره های اضافی می شود که در هنگام کلیک بر روی یک پنجره وب سایت خارج از کنترل و خواست کاربر باز می شود که اکثر آن ها جنبه ی تبلیغاتی دارند.

جالب است بدانید که چندی پیش مخترع سیستم پاپ آپ از تمامی کاربران اینترنتی به علت این اختراع خود پوزش و عذر خواسته است وی گفته است حتی فکرش را نمی کرده است که اختراعش چنین کاربردی پیدا کند.

در این اواخر شاهد این هستیم که استفاده از پاپ آپ در ایران چقدر رواج پیدا کرده است علت محبوبیت مشخص است چرا که یک راه منبع درامد برای وبمستران سایت و ادمین های وبلاگ هاست.

تاثیر پاپ آپ بر الکسا

استفاده از پاپ آپ باعث بهبود رنک الکسای سایت ها می شود و اغلب هدف سایت هایی که از پاپ آپ استفاده می کنند بهبود رنک الکسای سایتشان است. پاپ آپ  دارای Bounce rate  زیادی است به همین دلیل به محبوبیت خود سایت آسیب شدید وارد می کند از سوی دیگر اگر صفحه فرود پاپ آپ صفحه ای با حجم زیاد باشد مانند صفحه اصلی سایت مصرفت پهنای باند در سایت بسیار زیاد می شود ونتیجه ای بر افزایش فروش نخواهد داشت. ناگفته نماند افراد حرفه ای با بررسی Bounce rate متوجه می شوند که سایت از چه طریقی بازدید خود را بدست می اورد.

درست است که استفاده از پاپ آپ رنک الکسای سایت را بهبود می بخشد اما به علت مصرف بالای پهنای باند هزینه بر است. همچنین استفاده از آن موجب آزار و اذیت کاربران سایت ها می شود و سایت کاربران ثابت و وفادار خود را از دست می دهد. کاربرانی که از طریق سرچ در موتور های جستجو به سایت شما وارد می شود با مشاهده پاپ آپ تصمیم به خروج از آن را میگیرند و بعد ها در صورت مشاهد نام سایت شما حتی دیگر بر روی آن کلیک نمی کنند وبمستران سایت ها با هدف آن که از طریق تبلیغات کسب درآمد کنند کاربران را فریب می دهند هیچگاه به ثمره آن نخواهند رسید.

تاثیر پاپ آپ بر سئو

یکی از ترفند هایی که فروشندگان پاپ آپ  برای فروش آن استفاده می کنند این است که با استفاده از پاپ آپ ورودی گوگل به سایت شما را افزایش می دهد و صاحبان سایت ها که اطلاعاتی از آن ندارند سخنان آنان را باور می کنند و پاپ آپ را خریداری می کنند.

توجه داشته باشید گوگل اهمیت نمی دهد وضعیت ورودی سایت شما چگونه است و علاقه ای به اندازه گیری آن ندارد. حتی از نظر منطقی نمی تواند پارامتر تاثیر گذاری باشد. پس خریداری پاپ آپ تاثیری به ورودی سایت شما در گوگل ندارد!

از سوی دیگر الگوریتم پاندا علاقه ی شدیدی به مچ گیری سایت هایی دارد که قصد فریب دادن کاربران یا باعث ایجاد مشکل مشوند را دارد. از جمله آیتم هایی که پاندا بر آن بسیار حساس است وجود کد های مخرب جاوا اسکریپت بر سایت هاست. لازم است بدانید که اکثر کد های پاپ آپ دارای این این مشکل هستند و سایت شما را در ورود گوگل دچار اختلال و مشکل خواهد شد.

AdministratorfilesUploadFilelock-pop-ups.jpg

کلام آخر

تمامی نکات گفته شده در بالا باعث می شود که سایت شما در گوگل افت شدیدی را تجربه کند و هر وب مستری باید تمام تلاش خود را بکند که کاربران از سایت او راضی باشند نه آنکه آن ها را گریزان کند! چرا که برای جذب هر کاربر به سمت سایت خود سختی های زیادی را تحمل کرده اید و با پاپ آپ همه ی آن ها را به راحتی از دست می دهید.

هاست ایران بهتر است یا هاست خارج از ایران؟

این سوال برای برخی پیش می آید که آیا استفاده از هاست ایران بهتر است یا هاست خارج از ایران؟ بر اساس مقاله ای که گوگل حدود دو سال پیش ارائه کرد در پاسخ باید بگوییم بله چرا که محل قرار گیری هاست و سرویس میزبانی سایت در سئو ی محلی یا Local SEO تاثیر گذار است. به زبان ساده تر استفاده از هاست خارج از ایران برای کسانی که کاربران و مخاطبانشان در داخل ایران هستند بر سایت تایر منفی خواهد گذاشت.

AdministratorfilesUploadFile20131107092815710-1-1024x655.jpg

اما نیازی به نگرانی نیست و لازم نیست حتما و سریعا هاست سایت خود را تغیر دهید، در صورت دارا بودن ویژگی های زیر هاست نیازی به جابجایی نخواهد داشت:

  • قطعی نداشته باشد   
  • امنیت بالایی داشته باشد
  • سرعت بالا و مناسب داشته باشد
  • خدمات پشتیبانی مناسب داشته باشد

برای جلو گیری از آسیب و زیان به گسترش کسب و کار اینترنتی هیچگاه از هاست ازران قیمت و نامرغوب استفاده نکنید زیرا یک هاست ارزان و نامرغوب ضعیف عمل کرده و تمام ثمره دیگر فعالیت هایتان را از بین می برد.

در این قسمت با سوال دیگری مواجه می شویم که آیا جابجایی سایت  بر روی سئو تاثیر گذار است؟  

بستگی به ویژگی هایی دارد که در بالا ذکر شد، اگر هاست جدید دارای سرعت بالاتر باشد و در کشور دیگری قرار گرفته باشد ویا از امنیت مناسبی برخوردار یاشد به طور قطع بر سئو و رنکینگ سایت تاثیر گذار خوهد بود.

 و در کلام آخر باید به این نکته تاکید کنیم که همه ی وبمستران باید در انتخاب هاست بسیار وسواس بخرج دهند و دقت لازم را در انتخاب هاست داشته باشند.

بهینه سازی سایت های چند زبانه

اغلب افراد ترجیح می دهند طراحی سایت شان به چند زبان باشد. به کار گیری مترجم گوگل راه حل مناسبی است. این مترجم به صورت آنلاین صفحات سایت را ترجمه می کند. اما به طور قطع ترجمه ماشینی مشکلات خود را دارد و نمیتواند به طور دقیق جملات را ترجمه کند و مفهوم کامل را منتقل کند اما استفاده از آن باعث می شود کاربری که با زبان سایت شما بیگانه است تا حدودی هدف سایت شما را دریابد.

AdministratorfilesUploadFileinternational_country_flags1.jpg

مترجم گوگل و سئو

استفاده از مترجم گوگل تاثیری بر سئو و افزایش بازدید ندارد و فقط برای استفاده آسان کاربران از سایت ایجاد می شود.

جایگزین کردن زیر دامنه بجای پوشه

برای اینکه سئو و بهینه سازی سایت های چند زبانه لطمه نخورد باید هر یک از زبان های سایت را در یک زیر دامنه تعریف کنیم تا چگالی مخصوص خود را داشته باشند. باید برای هر یک از زیر دامنه های ایجاد شده  محتوا را به صورت جداگانه اضافه شوند بهتر است توسط یک مترجم انسان ترجمه شوند. همچنین فردی که محتویات سایت را ایجاد می کند باید علم کافی در حوزه ی چگونگی تولید محتوای سازگار با سئو سایت را داشته باشد.

استفاده از دستور rel=alternate و  hreflang

با استفاده از دو دستور فوق در سایت های چند زبانه می توانید به گوگل و سایر موتور های جستجوگر اعلام کنید که محتوای موجود در سایت شما به صورت ترجمه شده به زبان دیگری است. روبات خزنده گوگل با استفاده از صفحات ترجمه شما داده ها و اطلاعات ترجمه ماشینی خود را بهبود می بخشد که نتیجه اش کسب رتبه بهتر در نتایج جستجو می باشد.

عدم استفاده از ارجاع از طریق IP

استفاده از تکنیک های ارجاع کاربر (GEO Targeting) بر اساس IP بر سئو تاثیر بسیار مخربی میگذارد زیرا گوگل آن را یک نوع سئو سیاه می شناسد.

خوداری از ادغام rel= canonical و  rel=alternate

اگر دستور rel=canonical جایگزین rel=alternate استفاده شود صفحات زبان های دیگر سایت شما در گوگل ایندکس نمی شود و تاثیر مخربی بر سئو میگذارد، البته نه در همه ی مواقع! بهتر است قبل از استفاده از چنین دستوراتی از نظر تکنیکی به آن ها تسلط یابید.

استفاده نادرست از robots.txt

سعی کنید تا حد ممکن روبات گوگل را در بررسی صفحات دیگر زبان ها سایت محدود نکنید زیرا عواقب خوبی در پی ندارد. همیشه دستورات فایل robots.txt را بررسی کنید تا مطمئن شوید همه صفحات مند نظرتان ایندکس شده است.