سئو-طراحی سایت

سئو-طراحی سایت

سئو-طراحی سایت

سئو-طراحی سایت

مزایا و معایب وب سایت های استاتیک چیست؟

در طراحی سایت به این روش فقط دو مزیت وجود دارد که نسبت به داینامیک برتری دارد که البته در مقابل مزیت های فراوان داینامیک، این مزیت ها برتری حساب نمیشود.

اول اینکه هزینه راه اندازی وب سایت با این روش بسیار اندک تر از روش داینامیک می باشد.

دوم اینکه چون صفحات و قالب کلی سایت با هم طراحی شده است، تغییر کلی در این سایت ها بسیار ساده تر از روش داینامیک می باشد؛ زیرا در آنجا صفحات به صورت جداگانه طراحی شده اند.

معایب این روش بسیار است. اول اینکه با توجه به هزینه کم طراحی سایت به این روش، هزینه پشتیبانی از آن بسیار بالاتر می باشد؛ ما در اینگونه وب سایت ها نمی توانیم تغییراتی ایجاد نماییم؛ همچنین نمی توانیم با کاربران ارتباط مستقیم بر قرار کنیم و کاربران نیز حق اضافه کردن مطالب به محتوای سایت را ندارد.

طراحی سایت به روش داینامیک چیست؟

در طراحی سایت به روش داینامیک، قابلیت در اختیار ما قرار گرفته است که ما بعد از تحویل سایت از طراح سایت، می توانیم با این قابلیت که CMS نامیده میشود و در مبحث CMS که با کلیک در اینجا می توانید با آن آشنا شوید، تغییرات را در وب سایت خود انجام دهیم؛ یا آن را به روز رسانی نماییم و یا به محتوای آن اضافه نماییم.

در این روش برای مدیریت سایت دیگر نیازی به کد نویسی نمی باشد؛ برای کاربران و مدیران سایت می توان سطح دسترسی تعریف کرد؛ حتی مراجعه کنندگان و بازدید کنندگان نیز می توانند مطالب خود را در سایت ثبت نمایند و در اختیار و اشتراک با سایر کابران قرار دهند. مثلا نسبت به یک محصول نظر سنجی قرار دهیم و فیدبک و نظر استفاده کنندگان را از آنها جست و جو نماییم.

طراحی سایت به روش استاتیک چیست؟

در طراحی سایت های در این روش که مربوط به نسل اول طراحی وب سایت ها می باشد، سایت ها به گونه ای طراحی شده اند که بعد از طراحی و نوشتن سایت، دیگر امکان تغییرات و ویرایش و بروز رسانی اطلاعات توسط مدیران سایت وجود ندارد؛ هر گونه تغییر نیاز به دانستن برنامه نویسی تحت نت می باشد و تغییرات باید توسط طراح سایت انجام شود. 

این روش از طراحی امروزه دیگر رواج ندارد چون روش داینامیک کاملا نسبت به این روش برتری دارد و تنها در مورد هزینه ی کمتر طراحی سایت به روش استاتیک، در بعضی موارد که وب سایت فقط جنبه ی نمایشی دارد، از آن استفاده می شود.

روش های طراحی سایت

در طراحی وب سایت ها  و طراحی سایت دو روش وجود دارند که در ادامه به طور کامل با این دو روش آشنا خواهیم شد.

روش های طراحی سایت

این دو روش عبارتند از :

1- طراحی سایت به روش استاتیک:

در طراحی سایت های در این روش که مربوط به نسل اول طراحی وب سایت ها می باشد، سایت ها به گونه ای طراحی شده اند که بعد از طراحی و نوشتن سایت، دیگر امکان تغییرات و ویرایش و بروز رسانی اطلاعات توسط مدیران سایت وجود ندارد؛ هر گونه تغییر نیاز به دانستن برنامه نویسی تحت نت می باشد و تغییرات باید توسط طراح سایت انجام شود. 

این روش از طراحی امروزه دیگر رواج ندارد چون روش داینامیک کاملا نسبت به این روش برتری دارد و تنها در مورد هزینه ی کمتر طراحی سایت به روش استاتیک، در بعضی موارد که وب سایت فقط جنبه ی نمایشی دارد، از آن استفاده می شود.

2- طراحی سایت به روش داینامیک:

در طراحی سایت به روش داینامیک، قابلیت در اختیار ما قرار گرفته است که ما بعد از تحویل سایت از طراح سایت، می توانیم با این قابلیت که CMS نامیده میشود و در مبحث CMS که با کلیک در اینجا می توانید با آن آشنا شوید، تغییرات را در وب سایت خود انجام دهیم؛ یا آن را به روز رسانی نماییم و یا به محتوای آن اضافه نماییم.

در این روش برای مدیریت سایت دیگر نیازی به کد نویسی نمی باشد؛ برای کاربران و مدیران سایت می توان سطح دسترسی تعریف کرد؛ حتی مراجعه کنندگان و بازدید کنندگان نیز می توانند مطالب خود را در سایت ثبت نمایند و در اختیار و اشتراک با سایر کابران قرار دهند. مثلا نسبت به یک محصول نظر سنجی قرار دهیم و فیدبک و نظر استفاده کنندگان را از آنها جست و جو نماییم.

عدم محدودیت زمانی و مکانی در وب سایت چیست؟

یک مزیت مهم دیگر وب سایت ها این می باشد که دیگر ارتباط ما با مشتریان و کاربران محدود به خیابان و محله اطراف شرکت ما نمی باشد. بعد جغرفیا و جبر جغرافیایی محدودت ارتباط با مشتری از بین رفته است، و مشتری با ارتباط با وب سایتما، به طور مجازی سفری به شرکت ما خواهد داشت، سفری که اما مجازی خواهد بود. همچنین مشتریان می تواند در هر زمان از شبانه روز که حتی جز ساعت کاری شرکت ما نیست، فعالیت و درخواست خود را انجام دهند.

و با توجه به اینکه این ارتباط دو طرفه می باشد، شرکت ما از طریق وب سایت نیز در هر زمان و هر مکان می تواند با مشتریان خود ارتباط داشته باشد و آنها نسبت به محصولات خود جذب نماید.